UO & Drd Online

Informace

Odkazy

Manawydan - Ultima Online - československý shard

SunLight CMS - open source redakční systém zdarma RadstaR - Ultima Online Builder

SphereCommunity ServUO - Ultima Online Emulation

Discord

O Eranově - Spolupráce

Kategorie: Web
O Eranově - Spolupráce

Hledám php programátora, který aspoň velmi laicky částečně zná český cms systém sunlight, dále hledám hráče nebo potenciální budoucí GM, kteří jsou ochotni stavět pomocí několika programů nové mapy. Jedná se o centred+, UO landscaper a další. Samozřejmě praxe bude výhodou, ale co dotyčný nebude znát, rád pomohu a vysvětlím postupy stavění. V každém případě to nebude stavění, jak ho známe z Ultima Online. Některé podrobnosti rozepisuji níže. Dále hledám dva potenciální questaře. Jednoho za světlou a druhého za tmavou stranu příběhu. Tito dva lidé budou muset už něco znát. Bude potřeba, aby uměli stavět v ultimě a znali práci tiledat a artů. Dále aby věděli něco málo o sphere. Ale opět, není potřeba umět všechno. Co člověk neumí a dnes obzvlášť, tak to lze naučit. Zde bych chtěl ještě dodat, Tito dva kandidáti budou mít vysoká práva, proto budu dlouho zvažovat volby. Bude potřeba projít dlouhým testem. (Dlouho, myslím velmi dlouho, rok, možná dva.) Kdokoliv by měl zájem, může mě oslovit na mailu info@eranova.cz, nebo na discordu a nebo skrz tento web.

Eranova je spojení dvou slov, Era Novum. Z latiny - Nová éra. A takovou novou dobu bych chtěl uskutečnit. Ultima Online za ty roky od jejího prvního spuštění prošla velkou proměnou a i když je to stařičká hra, stále ji lidé hrají, vyvíjejí a podnikají s ní různé experimenty. Ona už to není jen obyčejná MMO hra. Stala se trochu sociální sítí, kde se lidé potkávají a zažívají společné příběhy zasahující i do reálného života. A nejen u hráčů, také u vývojářů. Za ty roky se vystřídalo na severech mnoho lidí.

Eranova není striktní myšlenka, aby to byla UO nebo Drd. Když vezmu pravidla dračího doupěte, ne všechno se dá naskriptovat a souborově ošetřit tak, aby to odpovídalo přísné myšlence Drd. Ale dá se s tím pracovat a něco z těchto pravidel uskutečnit. A naopak také systém ultimy a emulátoru, v tomto případě sphere, nedovolí některé aspekty vytvořit. Ale dost věcí se vytvořit dá. V čem tedy bude Eranova jiná oproti ultimě a drčímu doupěti? Převážně po grafické stránce. V galerii je pár obrázků s chystané čtvrté mapy, kterou jsem zvolil jako výchozí. Najdete tam změnu stromů, změnu vody, ale i koncept stavění. Na UO stavaři využívají převážně čtyři směry. Nemá jako Drd hexový podklad. Ale ona ta ultima ve skutečnosti využívá osm směrů. Viz obrázek:

Takto můžeme stavět jak těchto osm směrů jako rovinu, nebo jako kulaté věže.

S tím souvisí i letitý problém přidávání nových židliček a jiných sedacích itemů. Sice jsem nenašel způsob pro zprovoznění u dynamických předmětů, ale do statiku již lze nové židle přidat. Na to jsem psal návod v sekci pro developery. U stavění bych řekl jednu velmi důležitou informaci. Ono něco stavět může znít jednoduše. Ovšem má to své zásady a postupy. Například zde i z obrázků vidíte nové itemy. Původní obrázky hry nahrazuji novými. Co nám chybí, doplníme a vyrobíme. Proto po stavařích budu požadovat spolupráci ve smyslu nové kreativní vnímavosti. Nestavte jen to co ultima nabízí a co není na první pohled vidět. Přemýšlejte, mějte představu, najděte obrázek a co bude chybět a půjde to vyrobit, přidáme do artů. A pak teprve stavte. Eranova je vyvíjena ve verzi 7.0.50 s použitím clienta 7.0.35.23., což znamená v artech je mnoho místa a nových předmětů. V tomto ohledu je zde mnoho prostoru pro kreativní práci.

Dále, Drd disponuje několika rasami. V ultimě jsou tři (Human, Elf a Gargoyle). Je to už několik roků, kdy jsem začal vytvářet nové malé postavy jako je trpaslík, hobit a kudúk. Tím vznikne v ultimě rasa postav velikosti A (pojem z Drd). Pak známá velikost B pro člověka, barbara a elfa. Velikost C zatím neplánuji, to by se týkalo krolla. Tyto animace už lze vidět u kolegů v kanadě. Konkrétně na RP šardu UO Cryptonite. S vývojáři tohoto serveru spolupracuji a vyměnili jsme si zkušennosti, jak trpasličí postavy vyrobit. I když zde budou jiné, než které vytvářel Prapilk (Belgicko kanadský vývojář), ale budou fungovat pravděpodobně na stejném principu. Pravděpodobně nahradím animace a itemy pro Gargoyle. I když, stále tuto myšlenku mám otevřenou. Je to ve vývoji.

A dalším tématem je celkový vzhled UO. Je to stará hra, první MMO. A také vypadá staře. Dračí doupě naopak nepotřebuje na jednu stranu takový interface. Ale vzhledem k tomu, že se snažím vytvořit Drd jako Online, nějaký User Inteface potřebuje. Tak ho z UO předělám. V plánu je nejen nahrazení gumpů, ale také celková změna některých aspektů vzhledu. Například tabulka Status, tam kde vidíme hodnoty statistik jako jsou síla, obratnost, mana, obrana atd bude zrušena a nahrazena deníkem z Drd. Je to poměrně nedávno, kdy jsem našel způsob, jak emulátor přemluvit, aby tuto tabulku Status nezobrazoval a naopak se zpřístupnil jiný systém pro deník z Drd. Lze to vytvořit i v reálném čase. Samozřejmě je to práce o grafice a skriptech na sphere. Podobně lze nahradit a předělat i pár dalších prvků z UO. Navíc bych rád docílil moderního vzhledu MMO hry. V plánu je lišta, tedy takový progresivní nástroj, kam si hráč nastaví různé makro vlastnosti, kouzla, lahvičky a tak dále. Podobně, jako je to u MMO her. I když na tom bude ještě mnoho práce.

A částečně bych zde prozradil ještě pár myšlenek o dovednostech. UO je má pevně dané. Můžete je přiřadit podle povolání a rasy. Což jistě využiji. Ale bude zde pár změn. Drd používá jiný systém hry. Zde jednak bude fungovat Level systém, který nahradí procentuální růst dovedností z ultimy. Drd ale také používá jiný systém přídělu bodů do dovedností. Ještě nevím, zda se ho podaří zakomponovat do systému, ale rozhodně práci s ProfiBody budu chtít rozvinout. Dále jsem změnil oproti originální hře UO dovednosti lumberjacking. Zde lze nejenom vytvořit různé druhy materiálu, které se dají těžit, ale také určit kde je těžit. Doslova, pokud chci pokácet strom kaštan, dostanu z něho pouze kaštanové dřevo. Pokud buk, tak bukové klády. A samozřejmě to bude odstupňováno podle výše dovednosti. Nicméně UO má i některé zbytečné dovednosti. Změnil a zrušil jsem skill taste ID. A bude nahrazen novou dovedností Jezdectví. Kdo bude chtít umět jezdit na koni, bude se to muset naučit. Musím říct, toto bude asi docela zábavná dovednost.

Tento článek nemá za úkol informovat o všech aspektech a vývoji Eranovy a hry samotné. Chybí v něm spousta informací o systému hry a o příběhu. To budu psát později. Není zde ani téma o rasách a povoláních. Jen řeknu, bude to velmi podobné výběru jako je v Dračímu doupěti. Ostatně, viz video zde na stránkách. Ale co bych asi měl říct je, zda server bude RP nebo NonRP shard. Bude obojí. Z důvodu používání systému hry a pravidel Drd je občas nutné fungovat reálně NonRP. Budou vyčleněny lokace, kde hráči mohou mluvit bez příběhu k postavě. Tou první bude map4, tedy první základní mapa na Eranově. Zde nebude nařízena RP mluva a hra. Bude to také první prostor, kde se hráč objeví a kam se hráči z vyšších levelů budou moci vracet. Ale to už předbíhám. Vše má svůj čas.

Komentáře rss

postPřidat komentář

Nebyly přidány žádné komentáře.